IKEA ×2

Nu under påsklovet så har jag, som rubriken säger, varit på Ikea två gånger! 
 
I onsdags så följe jag med Alexine och hennes familj dit. Då var det ett tag sen jag var där så då hade vi mycket att göra, mycket att titta på :)
 
De hämtade mig vid halv 9 tiden. Men efter, jag inte, kanske en timma så stannade vi på en rast plats och fikade några bullar och drack juice för att alla var en aning hungriga. Men det blåste väldigt kallt där så vi satte oss snabbt i bilen och fortsatte. 
Sen dröjde det ytterligare någon timme innan vi var framme. Så när vi var framme i Haparanda så var klockan ca halv 12.
 
Vi gick runt väldigt snabbt den första biten eftersom vi ville komma fort fram till maten. Jag var hungrig efter typ 3 timmar i bilen och så åt jag lite frukost den morgonen. 
 
Det här åt jag:
Det är verkligen jäätte gott med Ikeas köttbullar! Och en god efterrätt♥
 
Efter maten så gick vi vidare och vi båda hittade lite saker. Bland annat så hittade vi varsin kudde som vi köpte, en hjärtformad med typ volanger♥
 
Vi fortsatte och vi plockade på oss grejer som vi ville köpa och sedan när vi kom till "Ta själv" lagret, så tog vi en sån här stor vagn och la alla grejer på och sedan skjutsade jag Alexine på den! Hahah det var kul!
 
När vi kom till Fynd stället, där det är mycket mycket rea, då hittade jag en super gullig soffa som jag gärna hade velat ha i mitt rum!
Men eftersom inte mina föräldrar var med och jag hade inte kunnat få med den hem på något sätt så blev det ingen soffa för min del.
Men vi satt i den väldigt länge, kändes som en timma,  och väntade tills Alexines mamma och pappa och dom andra kom.
 
Sen efter vi hade betalat allt så köpte vi en mjukglass för 5 kr i en sån där automat.
Den glassen är verkligen god!
 
Medans vi åt glassen så gick vi och lämnade grejerna i bilen.
 
Sen gick vi till Skopunkten och provade skor och till Djur Magasinet. På Djur Magasinet köpte jag lite godis till mimmi♥
 
Sen så gick vi tillbaka till Ikea för att alla andra var där och fikade. 
Påvägen till matsalen där dom satt och fikade så  hittade jag en sorts datakudde. Man har den i knät och under den så är det som en mjuk kudde så det är enklare att ha datorn om man tex sitter i sängen eller i soffan eller liknande. Jag har en redan men det var så fin och färgglad, så jag köpte den! Och Alexine betalade 50 kr så fick hon min gamla :)
 
Vi bestämde att vi skulle fara, eller iallafall vara vid bilen kl 6.
Men det var ju typ middags tid så vi skulle köpa mat. Men alla ville ha olika sorters mat så, vi köpte korv och ikea pizza och vi for till max och till mc donalds... ;)
 
Men innan vi for hemåt så körde vi över till Finland! Men bara över gränsen, runt i en rondell och sedan över gränsen till Sverige igen. 
 
Sen körde vi vidare och i Luleå så köpte vi middag vid 20.15. Jag köpte hamburgare och åt i bilen, Alexine åt hamburgare från McDonalds. 
 
Sedan resten av bil turen så satt jag och Alexine och bara liksom satt där.. vi var väldigt trötta efter allt vi gjort idag! Vi lyssnade lite på musik och så pratade vi om allt möjligt och skrattade.. men min mobil dog typ efter turen till Finland så jag hade typ inget att göra. Sen så hände samma sak Alexines mobil så vi hade INGENTING att göra...
Men vi har egentligen aldrig haft lika roligt när vi åker bil som den gången :)
 
När vi kom till Skellefteå så skjutsade dom hem mig och vi sa hejdå..
Men när jag kom in!! Så såg jag att jag hade fått mitt paket från Nelly.com! Jag har beställt en klänning därifrån, en skolavslutnings klänning!:D
Så på morgonen så provade jag den och den var jätte bra! ♥♥♥♥
 
Sen så var vi ju på Ikea igår också :)
 
Då var vi där med min mamma och pappa.
Då for vi senare på morgonen, för vi tänkte inte vara där så länge. Vi for vid 10 tiden och var framme vid Ikea ca kl 1.
 
Den här gången gick vi med mina föräldrar för vi hade liksom inget att kolla på för vi kollade på allt i onsdags. Men anledningen för att mamma och pappa skulle till Ikea var för att vi skulle köpa några stolar till vår köks ö.
 
Vi kom fram till maten så vi köpte mat och satte oss. Jag åt köttbullar precis som i onsdags, och Alexine åt likadan kyckling som i onsdags också :)
 
Efter maten så gick vi och provade dom där stolarna som vi skulle köpa. På vägen så hittade vi olika små grejer som vi stoppade i korgen;) det finns så mycket roliga grejer på Ikea!
 
När vi var klara och hade betalat och gått ut och började packa in i bilen, så gick jag och Alexine och köpte en mjukglass!:D
 
Hejdå Ikea!
 
Vi hade tänkt fara över till Finland då också men nu skulle vi in i landet och kolla lite :)
 
Vi stannade och tog lite bilder, jag tycker det va roligt att se skyltar och affärernas namn på finska;)

Alexine i Finland:D
 
 
 
När vi kom till Luleå den här gången så åt vi också. Den här gången åt hamburgare på Max.
mmm..
 
Påväg hem :)
 
 
Här är sammanlagt allt jag har köpt från Ikea:
•En klännings "skyddare"
•En laptop "bricka" (den färgglada puffen;) )
•Väggklocka
•En liten ram
•Hjärtkudde
•Påse chokladgodis
•Chokladkaka
•Påskmust
ojj just det här också ↓
•Tygpennor
•Doftljus, som luktar som dom underbaraste godaste jordgubbarna som finns♥
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

matildajansson.blogg.se

Hej jag är en tjej på 15 år som bloggar om mitt liv, mina kompisar, mitt husdjur och lägger ut andra roliga bilder och inlägg. Hope you enjoy it! ♥

RSS 2.0