sommarlovet♥

Hejj nu är jag här för att blogga igen! Jag ska berätta om vad som har hänt under juni och juli.
 
Den 5 juni var jag ledig från skolan för min brorsa Viktor skulle ta studenten. Dagen innan hade min moster, kusin och kusin barn kommit för att vara med och fira.
    Viktor for till iväg tidigare än oss för han skulle äta brunch med lärarna och sina andra student-kompisar.
Medans fixade vi det sista och sen började vi gå mot kyrkan. Så fort vi hade kommit ut genom dörren och i solen så kände vi hur otroligt varmt det var! 30º minst!
    När vi kom till kyrkan såg vi en massa folk med student-skyltar sen gick vi in i kyrkan.
Kören sjöng och andra elever höll tal och sedan gick studenterna ut och vi andra följde efter. När vi hittat Viktor gav vi honom rosorna och skylten och tog kort. Sen skulle han iväg till traktorerna. Dom skulle åka på traktor flak, som dom dekorerat, genom stan. När vi såg traktorerna åkt iväg, gick vi hemåt.
    När vi var hemma så började vi göra det fint på altanen där vi skulle äta. Vi hängde upp ballonger och dukade bordet.
Sen kl 3 så kom caitring maten. Vi började äta och det var väldigt gott! Ett tag efter maten åt vi tårta, den såg ut som en studentmössa!
Så slutade en fin dag!
 
Dagen efter den 6 juni for vi alla som hade firat studenten och åt på stigs. Det var också varmt den dagen. Men det blev en härlig dag med fint väder :)
 
Den 11 juni så var det skolavslutning för oss!
Vi träffades för att göra oss iordning tillsammans. Sedan fick vi skjuts till Anderstorp skolan där klassen träffades och sedan gick in i aulan. Skolkören sjöng och sedan pratade rektorn och sedan fick vi gå ut och då hade vi officiellt fått sommarlov!
     Vi samlades för att föräldrarna ville ta kort på hela klassen och sen tog våra föräldrar kort på oss tillsammans :)
Vi pratade länge med varandra om hur roligt det skulle bli att bila ner till Stockholm dagen efter! Vi var jätte taggade!
 
Den 12 juni steg jag upp väldigt tidigt för att vi skulle komma iväg i bra tid. Jag packade resväska och annat i bilen sen hämtade vi upp Maja, Irma och Alexine. Sedan var vi iväg, på väg till STOCKHOLM! :D
    Det blev en lång dag eftersom vi åkte bil en väldigt lång sträcka. Men vi pratade om hur roligt det skulle bli och konserten så vi hade något att göra hela tiden :)
Vi stannade och åt på Max och stannade lite då och då. Sen någon gång på eftermiddagen så kom vi äntligen fram!
 
Dagen efter den 13 juni så var det dagen då One Direction skulle spela på Friends Arena i Stockholm! Och vi hade biljetter! :D
Konserten började kl 18.00 så på förmiddagen gick vi på stan.
    Det var roligt att gå runt i affärerna. Det fanns så många affärer som vi inte har här hemma så det var kul :)
Senare gick vi och åt på restaurang. Jag åt någon pasta med köttfärssås och parmesanost på, ganska enkelt men det var väldigt gott.    Efter maten var klockan runt 17.00 så vi tog pendeltåget till Solna.
      Det var många som trängdes på tåget på väg till Solna, många av dom skulle nog på konserten. När vi kom fram och hade gått iväg från pendeltågen såg vi ännu mer folk som trängdes och köade. Det var mycket mer folk än vad vi var vana.
     Vi började gå mot Arenan och det gjorde många andra också. Men redan 100 meter (eller mer) bort från Arenan började den långa kön för dom som hade ståplats. Vi stod där en stund för vi kunde inte tränga oss före. För vi trodde alla skulle stå i den kön, även sittplats. Sen efter att ha nästan tappad bort pappa och min faster, så kom det någon security kille som sa att alla med sittplats följer med här. Vi reagerade typ: VI! Det är vi! VI HAR SITTPLATS! Sen sprang vi efter en tjej som hade fått instruktioner om var vi skulle gå.
    Efter att ha följt den tjejen som visade oss vägen till Arenan, förstått att hon skulle in en annan väg en vad vi skulle, letat upp vår ingång i liten panik, gått igenom någon säkerhets koll, blippat våra biljetter, kollat våra stolars nummer på biljetterna så satte vi oss på våra platser och pustade ut...
     Sen fick vi vänta ett tag innan förbandet började spela och innan One Direction kom! Vi hade det otroligt roligt! Hela arenan sjöng med och alla hade jättekul! 2 jätteroliga timmar! :D    När konserten slutade så gick vi ut ur arenan och började gå, vi följde strömmen tills vi såg pappa och min faster. Då gick vi med dom till pendeltåget.
Men det gick inte särskilt snabbt. Det var så otroligt mycket folk att det bara strömmade folk från arenan. Vi gick över en bro och vi fick stanna hela tiden för hela trappan upp till bron och bron var fullsmockad med människor. Så man gick några få steg i taget. När vi väl kommit ner till stationen var det fullt på tåget också men vi skulle inte åka så långt så vi stod kvar vid dörr öppningen.
      När vi kom hem så åt vi varm choklad och mackor, sen gick vi och la oss lite senare :)
 
Den 14 juni skulle vi till Gröna Lund.
Men innan så for vi till Kista och gick på några affärer. Sen åt vi på en restaurang och efter det åkte vi till Gröna Lund. 
      Vi kom dit ganska sent men vi köpte åkband och åkte några karuseller. 
Vi köpte sockervadd i burk så vi kunde ta med oss :)
Vi åkte hem och åt middag. Sedan såg vi film i källaren och somnade efter det.
 
Den 15 juni vaknade vi tidigt för då skulle vi åka hem igen..
Det kändes tråkigt att vi skulle fara men också skönt att komma hem till sig igen. 
Så vi packade, gjorde allt klart och sa hejdå och sedan åkte vi iväg.
     På hemvägen var vi inte lika peppade och förväntansfulla, utan mest trött och slut. Det var ett par händelserika och roliga dagar. Vi hade proppat in så mycket roligt som vi bara hann på dom dagarna :)
      Vi kom hem till Skellefteå runt 18.00 och for och lämnade av alla hemma hos sig, sen hem till mig♥
Det var verkligen skönt att komma hem efter tre sådana intensiva dagar.
 
Ja det var lite om hur mitt sommarlov började, och nu är det snart slut och dags för skola igen.. nej jag längtat inte till skolan. 
Här kommer lite bilder från sommarlovet:
 
 
 
 
 
 Igår hade jag, Irma och Alexine spadag! Vi hade ansiktsmasker och fotbad och goda smooties :P
 
Bilderna ovan visar en del av mitt sommarlov. Men än är det inte riktigt slut, det är fortfarande några dagar kvar innan vi är tillbaka i skolan!

 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

matildajansson.blogg.se

Hej jag är en tjej på 15 år som bloggar om mitt liv, mina kompisar, mitt husdjur och lägger ut andra roliga bilder och inlägg. Hope you enjoy it! ♥

RSS 2.0